piątek, 20 czerwca 2014

Do czego służy Olaf?

Takie to oto właśnie pytanie zadał mi mój starszy syn. Od jakiegoś czasu Filip coraz więcej pyta. Bardzo mnie to cieszy, bo nie mogę się doczekać tego okresu "a dlaczego?", gdy będę mogła jako mądra Matka na wszystko odpowiadać swojemu spragnionemu wiedzy dziecku. A więc zaczęło się od zwykłego "co to?" pokazując na przedmioty, które są mu doskonale znane np. widelec czy lodówka. Od kilku dni Filip zadaje pytanie "cio to siuzi?" (do czego służy), pokazując na wszystko co go otacza. Widziałam kiedyś w jakimś programie telewizyjnym aby odpowiadać na pytania dziecka prosto, adekwatnie do jego wieku. Więc nie zgłebiam się w jakieś filozoficzne wywody (a lubię) tylko odpowiadam najprościej jak potrafię. Zauważyłam że cokolwiek mu odpowiem On zawsze jest usatysfakcjonowany odpowiedzią.
Dzisiaj jednak trochę mnie zatkało jak usłyszałam "cio to siuzi  Ojaf?", "Hmm, Olafek służy do tego aby być Twoim braciszkiem", mam nadzieje że nie uraziłam tym Olafka. No to pytania posypały się dalej:
"cio to siuzi Mama? - Mama służy do tego aby być Twoją Mamą
"cio to siuzi Tato?" - " Tato służy do tego aby być Twoim Tatą"
"cio to siuzi Pejek" - "Kacperek służy do tego aby się z Tobą bawić"
"cio to siuzi Ciocia Ania" - "Ciocia Ania służy do tego aby być Mamą Kacperka"
"cio to siuzi Fiłyp" - "Filipek służy do tego aby być moim kochanym syneczkiem" - " Mamo, Fiłyp kocha Mamę..."



1 komentarz:

  1. Boski :-)
    Ja dziś otrzymałam pytanie: Do czego służą ludzie? ;-)

    OdpowiedzUsuń